Tavuklu ve Karnabaharlı Lahmacun Böreği


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Karnabahar sevmeyenlere bu sebzeyi sevdirecek harika bir tarifim var. Ben bu tür sebzelere bayılıyorum özellikle sulu tencere yemeklerini. Ama bu şekilde yaptığımda genelde çocuklar pek yemiyor.
Kıymayla yapılan Lahmacun Böreği diye bir tarif var daha önce de yapmıştım.Ayrıca sitemde bu tarif var daha önceki kayıtlarıma bakabilirsiniz. Bu sefer aynı tarifi karnabahar ve tavukla denemek istedim.Son derece başarılı oldu. Benim çocuklar üzerine sarımsaklı yoğurtla afiyetle yediler.
Denemenizi kesinlikle tavsiye ediyorum ayrıca yaptığim bu harcı değişik börekler denemek istiyorsanız iç harç olarak da kullanabilirsiniz. eminim konuklarınız da beğenecek. Buyrun paylaşalım:
Malzemeler:
3 adet taze yufka
Sosu:
2 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı süt
tuz
İç Harcı:
1 adet küçük karnabahar
1 adet tavuk göğsü veya 4oo gr kemiksiz but eti
1 adet büyük kurusoğan
2 diş sarımsak
2 kaşık salça
yarım çay bardağı zeytinyağı
tuz, karabiber, pulbiber, kimyon, kurunane, köfte baharatı ve yarım çay kaşığı tarçın
Yapılışı:
Önce arkadaşlar karnabaharı özellikle çiçek kısımlarını küçük parçalara ayırın ve sirkeli suya yatırın.Tencereye soğanı yemeklik doğrayıp alın ve zeytinyağda kavurmaya başlayın.
Ardından salçayı ilave edin, biraz döndürdükten sonra küçük küçük doğradığınız tavukları ekleyin.
Tavukların rengi biraz dönünce karnabaharları ilave edin, kavurmaya başlayın. Su eklemeyin ya da yarım çay bardağı ilave edin.
Tuz ve baharatlarını ekleyin, karnabaharlar yumuşayana kadar pişirin.
Daha sonra fırın tepsisine yağlı kağıt serin.1 yufkayı kenarlarını taşırarak tepsiye yerleştirin.Üzerine bolca sos sürün. Taşan kısımlarıda içe doğru katlayın ve katladığınız kısımları da soslayın.
Sonra ikinci yufkayı da aynı şekilde birinci yufkanın üzerine yerleştirip soslayın.
Üçüncü yufkayı da aynı şekilde yerleştirin. Tepsiyi fırına verin ve yufkaları pişirin.
Eğer bu tarifi kıymayla yapsaydınız iç harcı hiç pişirmeden  yufkaların üzerine tamamen yayıp birlikte pişireceksiniz ancak karnabahar geç pişiceği için ben ön kavurma yaptım ve sadece yufkaları fırında pişirdim.

Sonra pişen yufkaları fırından çıkarın ve üzerine pişirdiğiniz iç harcı tamamen yayın ve böreği ılıkken rulo yapın.
Servis ederken birer parmak kalınlığında dilimleyin ve üzerine sarımsaklı yoğurtla afiyetle yeyin.
Bu kadar arkadaşlar, Karnabaharı kullanacağınız değişik bir altarnatif olan bu lezzeti denemenizi kesinlikle öneriyorum, sevgiyle kalın...



Yorumlar

  1. nerden buluyon bunları seeeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi bilmiyorum Deepçiğim o an dolaba bakıyorum ne malzeme varsa kullanıyorum , bildiğim tariflere uyguluyorum birşeyler çıkıyor ortaya işte bukadar

      Sil
  2. Özgün ve lezzetli.Elinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder