YUFKASIZ ISPANAK BÖREĞİ


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Kış sebzelerinin hepsini çok seviyorum, tam bir sebze düşkünüyüm ve bana kalsa evde sürekli sebze pişer, hiç et aramazdım. Ama çocuklar her sebzeyi yemiyor ve onlara yedirmek için her yolu deniyorum.
Ben ıspanağı şöyle bir güzel kavurup ya da az pirinçle pişirip, yoğurtlayıp yemeyi çok severim, neyseki kızım ve eşim de seviyor fakat oğlum hiçbir sebzeyi doğru düzgün yemiyor.Ben de çoğu zaman ona da yedirebileceğim şekilde hazırlıyorum.
Böreği seviyor ve ben de böreğe benzer şekilde fakat yufka kullanmadan hazırladım,çok da sevdi.
Üzerine yoğurt koyup afiyetle yedi. Ama gerçekten çok da lezzetli oldu. Bunu misafirlerinize de çekinmeden hazırlayabilirsiniz eminim çok beğenecekler. Buyrun paylaşalım:




Malzemeler:

750 gr ıspanak
3-4 tane taze soğan
bir tutam dereotu
1 adet patates
2 adet kırmızıbiber
3 diş sarımsak
50 gr küp doğranmış sucuk
3 adet yumurta
1 bardak süt
1 bardak sıvıyağ
1 bardak mısır unu ve un karışımı
1 bardak lor veya beyaz peynir
1 kabartma tozu
tuz, karabiber, pulbiber ve kurunane
bir tatlı kaşığı toz şeker
Üzeri için:
1 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çay kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber


Yapılışı:
Önce arkadaşlar ıspanakları ve diğer sebzeleri güzelce yıkayıp ince doğrayın, biraz kurumaları için kenara alın. Patates rendeleyip suyunu sıkın.
Ayrı bir kapta yumurta, süt, sıvıyağ, peynir, un, mısırunu ve kabartma tozunu karıştırıp çırpın.
Yeşillikleri ve sucuğu karışıma ilave edip hepsini harmanlayın.
Bir fırın kabını yağlayın ve mısır unu serpin, üzerine karışımı yayın ve güzelce düzleştirin.
Üzeri için yumurtaü yoğurt ve karbonatı çırpın, tamamen böreğinizin üzerine yayın, toz kırmızı biber serpin, biraz sosu iyice çekmesi için bekletin ve 170 derece fırına verin.
Kızarana kadar pişirin, arada bıçak batırıp kontrol edin, bıçak temiz çıkıyorsa tamamdır. Fırının içinde dinlendirin.
Ilınınca istediğiniz büyüklükte dilimleyip yoğurtla servis yapın.Yoğurda sarımsak ekleyebilirsiniz.
Çok lezzetli ve besleyici bir lezzet arkadaşlar, içinde sebze, protein, karbonhidrat  hepsi mevcut, üstelik yufka yerine sadece 1 bardak un ve mısır unu karışımı kullanmanız da kaloriyi azaltmak açısından önemli.
Yaparsanız afiyetler olsun, hepinize sağlık, huzur dolu ve mutlu bir haftasonu diliyorum sevgiler...



Yorumlar

  1. face sayfanıza yazıyorum her şeyiiiii :) burdan da feysten de yazabilirsiniz banaaa hihihi :)

    YanıtlaSil
  2. feyse yazıyorum bişiler yine, gruplar, google plus filan yani :)

    YanıtlaSil
  3. Ben buna tuzlu kek diorum.Esimde bende severek yiyoruz :) ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  4. Nefis bir tarif. Sevgili deep tavsiye etti geldim. Takibinizdeyim 😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder